POP på DANSK

Syd-Østjyske Folkekor inviterer til en tirsdag aften med en af vores allerbedste rytmiske korledere

Line Groth

på Uldum Højskole 9. oktober 2018 kl. 18.30-22.00

Hvorfor et POP-stævne?

Der spørges meget efter tidens toner i korregi, både i de traditionelle kor og de mange såkaldte rytmiske kor.

Måske genkender man ikke alle kunstnernavnene i hverdagene, men man vil absolut genkende de sange, som er blevet til noget. De sniger sig ind på os fra alle sider.

I disse år flyder radioen jo over med lækre pophits på dansk - det danske sprog er ikke længere forbeholdt højskolesangbogen og dansktoppen.

På dette korstævne skal vi synge en række iørefaldende danske pophits i helt nye arrangementer og fra kunstnere som Mads Langer og Shaka Loveless. Vi vil arbejde med den lyse popklang, det gode groove  og med at få den rette power og inderlighed i numrene. Alle kan være med på denne workshop, hvor det handler om energi, intensitet og nærvær.

Dagens repertoire er trykt samlet i et hæfte, som selvfølgelig tages med hjem efter stævnet. Hæftet vil kunne købes i almindelig handel, så alle korets medlemmer kan få flotte og legale materialer i hænderne.

Line Groth er arrangør og medleder i det verdensberømte rytmiske kor, Vocal Line, som bl.a. har optrådt med Rolling Stones og med vokalkunstneren, Bobby McFerrin. Hun synger desuden i den prisvindende elektroniske vokalgruppe, Postyr, som på kort tid er blevet et stort navn på den internationale vokalscene med turnéer i hele Europa, USA og Taiwan. Endelig leder hun eliteungdomskoret Syng Selected.

Line Groth har bred erfaring i undervisning af sangere i alle aldersgrupper og på alle niveauer. Hun har bl.a. undervist på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium samt på Det Jyske Musikkonservatorium, hvorfra hun selv er kandidat med speciale i rytmisk sang og korledelse.

Line Groth er meget efterspurgt både i ind- og udland som arrangør, coach og workshopinstruktør og er kendt som en engageret og inspirerende underviser.

Praktiske oplysninger

Tid og sted:
Tirsdag den 9. oktober 2018 kl. 18.30-22.00
Uldum Højskole, Højskolebakken 11, 7171 Uldum

Pris:
Medlemmer af Danske Folkekor betaler kr. 100,- pr. deltager
Ikke-medlemmer af Danske Folkekor betaler kr. 125,- pr. deltager
Betaling til reg. 5076 konto 1022875

Tilmelding og betaling senest den 15. september 2018

Sæt X i kalenderen for en aften, hvor meget ikke er, som det plejer at være.

Du kan også bare tilmelde dig med det samme - klik her!