Jul i Næstved 2016

den 8. oktober 2016

Præsenteret af Sigrid Damsager Frandsen

Julen varer længe i kor

den begynder i hvert fald tidligt

I oktober er der sikkert fuld gang i prøver på julens musik alle steder. Men man skal jo smede, mens jernet er varmt. Derfor tilbyder Danske Folkekor hermed et arrangement, hvorfra man kan gå beriget hjem, både hvad angår repertoirefornyelse og fornøjelsen at synge i stort kor.
Selv om repertoiret vel stort set er fastlagt, er der da også en chance for at møde lige den sang, som kan være årets store julenyhed.

Repertoiret kommer fra DANSKE JULESALMER OG -SANGE, en korbog med 50 korsange heriblandt julesalmer, kendte som ikke kendte, jule- og vintersange og christmas carols på dansk. Klassikerne er i nogle tilfælde de velkendte satser, medens en del af de smukke julemelodier, som ikke er lige så hyppigt opførte er nyarrangerede. Arrangørerne er Bo Holten, Bendt Kallenbach, Jørgen Lauritsen og Henrik Metz.

Denne bog rækker til koncerter langt ud i fremtiden og dens normale pris er højere end prisen for stævnedeltagelsen.

Danske Folkekor har fået et helt specielt tilbud på
DANSKE JULESALMER OG -SANGE
som betyder, at korene kan supplere til medlemmer,
som ikke kommer til stævne til samme pris,
ca. 33% under normalprisen.

Kontakt derom noder@folkekor.dk

Dagens instruktør

Sigrid Damsager Frandsen er grundlægger af og dirigent for Schola Cantorum København, hvis Kvindekor bl.a. har sunget ved Maribo Domkirkes 600 års jubilæum. Hun er assisterende dirigent i Sankt Petri Kirkes store korarbejde og dirigent for Landskoret (Folkekirkens Ungdoms Kor), et ligestemmigt elitekor for unge i alderen 12-22 år.

Sigrid er uddannet kordirigent fra Det Jyske Musikkonser-vatorium og Kungliga Musikhögskolan i Stockholm og har bred erfaring som dirigent for både kor og orkestre.
Hun har blandt andet dirigeret Aarhus Sommeropera, Eskilstuna Symfoniorkester, Operahögskolan i Stockholm og svenske Radiokören samt vundet priser med såvel Landskoret som Västgöta Nations Manskör fra Uppsala.

Har du korvenner, som ikke er medlemmer, kan du alligevel godt invitere dem til at deltage, så de kan få et indtryk af fællesskabet i Danske Folkekor.
Skulle nogen så finde på ”at blive”, kan de jo sammen med os andre se frem til landsstævnet i Herning den 25.-27. maj.

Tid og sted

Lørdag den 8. oktober kl. 10-16.30

Sct. Peders Kirke
Sct. Peders Kirkeplads
4700 Næstved

Kl. 16.00 indbydes der til en præsentation af dagens arbejde.
Der vil være gratis adgang. Inviter endelig gæster dertil.

Tilmelding og betaling
(Kan ske enkeltvis eller i grupper)

Tilmelding senest den 20. september

Betaling senest den 27. september
Ved overførsel til reg. 2361 konto 818 562 9520
Her skal som reference benyttes telefonnummeret fra tilmeldingen.

Deltagerpris kr. 175,00
Beløbet dækker instruktion og noder.

Forplejning medbringes. Dog er friskbrygget eftermiddagskaffe med i prisen.

Kontakt: naestved2016@folkekor.dk

Støttet af: